14 November 2011

Pindah bilik guru

Kebiru telah memilih tarikh keramat iaitu 11.11.11 untuk melaksanakan ritual memindahkan barang-barang dari kabin bilik guru ke bangunan baru. Sibuk! Memang lah super sibuk sekarang ni sampaikan tak tahu mana yang nak diuruskan dulu tapi dalam mahu tak mahu dan dengan muka separuh masam terpaksa angkat jugalah barang-barang ke tempat baru yang ditetapkan.
Cuma yang tak syok kata mereka tak diberitahu awal-awal supaya senang pakai attire yang bersesuaian. Macam tema pakaianlah agaknya...
Kerja yang pada mulanya disangkakan sukar menjadi mudah dengan bantuan murid-murid yang memang sentiasa rajin membantu guru-guru mereka.
Tempat baru ni pun belum ada kerusi meja lagi, maka terpaksalah kami bawa mana yang ada buat sementara waktu ni sementara menunggu letibaan meja dan kerusi baru.
Banyak lagi ruang kosong. Memang banyak ruang kosong sebab tak ada kerusi meja. Malah guru-guru di sini berkongsi meja dan kerusi untuk sesi pagi dan petang sejak tahun 1968 lagi. Agak-agaknya cikgu-cikgu di sebelah Malaysia Timur sana pun tak berkongsi kerusi meja dan kerusi seperti kami di sini agaknya .....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails