24 November 2011

.... memang rajin-rajin belaka

Hari ni secara tak rasminya acara gotong-royong diadakan untuk mengemas kabin dan kerusi meja. Memandangkan acara yang tidak rasmi maka tak adalah makan-makan atau jemput artis luar mahupun VIP atau orang suratkhabar. Acara ini diketuai oleh cikgu Nasir (baju merah).
Hampir keseluruhan guru lelaki yang ada kat sekolah ini berganding bahu dan tolong-menolong mengemas dan mengangkat meja kerusi serta almari. Kenapa? Sebab kabin-kabin ini akan dipulangkan semula.
Secara amnya hampir 120++ kerusi meja murid dan meja guru termasuk 4 buah almari 6' besi berjaya dipindahkan ke tempat selamat. Koordinasi yang baik serta semangat kental lagi tidak mengenal erti lelah dan jemu di bawah terikan mentari wajar diberikan pujian dan penghargaan
Acara yang bermula sekitar 9 pagi berakhir kira-kira 12 tengahari.
Daripada 5 buah kabin yang terlibat, 4 buah telah dikosongkan. Sempat juga diangkat tiang-tiang gol bola jaring bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku masa cuti sekolah yang panjang ni.
Majlis disudahi dengan memindahkan dua buah khemah besar ke tempat yang lebih sesuai bagi memudahkan kerja-kerja memindahkan kabin kemudian hari. Kepada yang bertungkus lumus menjayakan acara ini kami mengucapkan jutaan terima kasih....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails